Polityka zwrotu kosztów
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO PIXREADY.PL Dane Kontaktowe
ECOMMIFY Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, ul. Jana I Jędrzeja Śniadeckich 20D/7, 35-006 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001128963, NIP: 5170451595, REGON: 529722175, kapitał zakładowy: 5.000,00 zł kontakt.pixready@gmail.com
Preambuła:
Sklep internetowy działający pod domeną pixready.pl prowadzony przez ECOMMIFY Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, ul. Jana I Jędrzeja Śniadeckich 20D/7, 35-006 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001128963, NIP: 5170451595, REGON: 529722175, kapitał zakładowy: 5.000,00 zł; tel. 453589368, kontakt.pixready@gmail.com jest platformą zakupów oferowanych w formie online i sprzedawanych w trybie przedsprzedaży dla osób fizycznych i podmiotów handlowych po spełnieniu określonych warunków opisanych niżej.
§1 Definicje
-
Klient – osoba fizyczna albo działająca przez osobę umocowaną, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku, gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy Licencji lub innej umowy w ramach Serwisu.
-
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 22 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
-
Cena – wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest obowiązany zapłacić Sprzedającemu za treść cyfrową, usługę cyfrową lub towar, a w odniesieniu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości.
-
Cena rezerwacji – wartość wyrażona w pieniądzu ponoszoną przez Kupującego korzystającego z oferty rezerwacji produktu w sposób umożliwiający mu późniejszy zakup towaru wyłączonego z ogólnej sprzedaży za cenę oferowaną przez Sprzedającego.
-
Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży lub rezerwacji Towaru na warunkach określonych przez Dostawcę, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych na Platformie pixready.pl.
-
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Platformy pixready.pl.
-
Rejestracja – procedura zakładania panelu Użytkownika na Platformie pixready.pl.
-
Sklep – serwis internetowy działający pod adresem pixready.pl, oferujący towary w modelu cyfrowym oraz w trybie przedsprzedaży w ramach rezerwacji towaru.
-
Rozporządzenie lub RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, zawarta za pośrednictwem i z wykorzystaniem Platformy pixready.pl pomiędzy Dostawcą a Kupcem.
-
Umowa rezerwacji – umowa pozwalająca Klientowi zarezerwowaniu wybranego towaru przez pixready.pl u dostawcy na życzenie Kupującego przed zawarciem umowy sprzedaży w sposób pozwalający na uzyskanie Towaru.
-
Usługa dzielona – proces zakupu Towaru, który składa się z dwóch następujących po sobie etapów:
-
Umowy rezerwacji, w ramach której Kupujący rezerwuje wybrany Towar,
-
Umowy sprzedaży, zawieranej dopiero po uzupełnieniu płatności przez Kupującego zgodnie z przypomnieniem otrzymanym od Sprzedawcy.
Zawarcie Umowy rezerwacji nie oznacza jeszcze zawarcia Umowy sprzedaży – ta następuje dopiero po dokonaniu dopłaty i jej potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
Usługa dzielona pozwala na wcześniejsze zabezpieczenie dostępności Towaru przy odroczonym zakupie końcowym.
Informacja o zastosowaniu usługi dzielonej jest wyraźnie wskazana na stronie produktu.
Warunki usługi dzielonej, w tym obowiązek dopłaty, są określone w niniejszym regulaminie i wymagają akceptacji przed złożeniem zamówienia.
§2 Postanowienia wstępne
-
Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
-
Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać towary zgodne z umową.
-
Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny towarów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
-
Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
-
Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci: potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie drogą elektroniczną na adres e-mail Kupującego.
-
Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla towarów znajdujących się w sklepie.
-
Płatności są obsługiwane przez Krajowego Integratora Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu oraz Stripe Payments Europe Ltd. Zapłata za towar jak i za usługę rezerwacji jest możliwa za pośrednictwem serwisu tpay będącego własnością Krajowego Integratora Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu jak i serwisu stripe będącego własnością Stripe Payments Europe Ltd. Za bezpieczeństwo i realizację płatności odpowiada odpowiednio Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu oraz Stripe Payments Europe Ltd zgodnie ze swoim regulaminem.
-
Klient wybierający metodę płatności: 8.1. jako przelew tradycyjny jest zobowiązany do opłaty zamówienia bądź usługi rezerwacji w ciągu 7 dni od jego złożenia lub rezerwacji. Po bezskutecznym upływie powyższego terminu na dokonanie płatności, zamówienie bądź usługa rezerwacji zostaje anulowana z jednoczesnym poinformowaniem Klienta o anulowaniu zamówienia bądź usługi rezerwacji w związku z jego nieopłaceniem. 8.2. za pośrednictwem serwisu tpay będącego własnością Krajowego Integratora Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu jak i serwisu stripe będącego własnością Stripe Payments Europe Ltd jest zobowiązany do opłaty zamówienia bądź usługi rezerwacji w chwili złożenia zamówienia bądź usługi dokonania rezerwacji;
-
Kupujący zobowiązany jest do: 9.1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich; 9.2. korzystania ze sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń; 9.3. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam); 9.4. korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego; 9.5. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego; 9.6. korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety; 9.7. zapoznania się z niniejszym regulaminem przed podjęciem decyzji o zakupie lub rezerwacji towaru
§3 Zawarcie umowy
-
Sklep oferuje klientom usługi w następujących formach: a) w ramach modelu sprzedaży tradycyjnej towarów w ramach umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość między klientem a sprzedawcą polegającej na zakupie dostępnego towaru na zasadach określonych w Regulaminie; b) w ramach usługi rezerwacji polegającej na zleceniu zarezerwowania, sprowadzenia i wyłączenia z ogólnej sprzedaży zarezerwowanego produktu w sposób umożliwiający jego późniejszy zakup po dopłaceniu określonej kwoty pieniężnej. Liczba sztuk Towaru, jaką rezerwuje Klient może być ograniczona; c) umowy sprzedaży produktu zarezerwowanego w ramach usługi opisanej w §1 lit. b po dopłaceniu określonej kwoty pieniężnej odpowiadającej wartości produktu pomniejszonego o opłacaną wcześniej rezerwację zawartą na odległość między klientem a sprzedawcą na zasadach określonych w Regulaminie.
-
Klient decydując się na zakup towaru w modelu sprzedaży opisanej w §3 ust. 1 lit. a zobowiązuje się do zapłaty całości ceny na rzecz Sprzedawcy powiększonej o kwotę wysyłki przed otrzymaniem towaru.
-
Klient decydując się na zakup towaru w ramach usługi dzielonej opisanej w §3 ust. 1 lit. b i c, zleca Sprzedawcy wykonanie usługi rezerwacji towaru. Poprzez złożenie zamówienia na usługę dzieloną i opłacenie ceny rezerwacji, Klient wyraża wyraźną zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi rezerwacji przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Klient przyjmuje do wiadomości, że z chwilą pełnego wykonania usługi przez Sprzedającego (co następuje w momencie wysłania potwierdzenia rezerwacji), utraci on prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi rezerwacji, zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta. Po wykonaniu usługi rezerwacji, Klientowi przysługuje prawo do zawarcia umowy sprzedaży za cenę produktu pomniejszoną o wartość opłaconej rezerwacji.
-
Rezerwacja towaru następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty.
-
Klient przed zakupieniem usługi lub produktu zobowiązany jest do zapoznania się z warunkami regulaminu jak również z charakterem poszczególnych usług oraz jest informowany o sposobie zakupu produktu w formie rezerwacyjnej.
§4 Odstąpienie od Umowy i Zwroty
-
Klient, będący Konsumentem, ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. Prawo do odstąpienia nie przysługuje w przypadku umowy o świadczenie usługi rezerwacji, co zostało szczegółowo opisane w ust. 4 niniejszego paragrafu.
-
Klient nie ponosi kosztów zwrotu towaru w razie odstąpienia od umowy za wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta tj.: 2.1. jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 2.2. konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. 2.3. jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
-
Klient ma możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży tradycyjnej w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Wówczas klientowi przysługuje zwrot ceny uiszczonej na rzecz zakupu towaru oraz kosztów określonych w §4 ust. 2.
-
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usługi rezerwacji (stanowiącej część usługi dzielonej). Zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku umowy o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości. Klient, decydując się na usługę rezerwacji, wyraża taką zgodę, a usługa rezerwacji uznawana jest za w pełni wykonaną z chwilą potwierdzenia rezerwacji przez Sprzedającego, co skutkuje utratą prawa do odstąpienia od umowy o świadczenie tej usługi i zwrotu ceny rezerwacji.
-
W przypadku usługi dzielonej, Klient ma możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje zwrot kwoty dopłaty dokonanej w celu zawarcia umowy sprzedaży. Opłata za wykonaną już usługę rezerwacji nie podlega zwrotowi, zgodnie z ust. 4 powyżej.
-
Po upływie powyższych terminów nie jest możliwe odstąpienie od umowy zgodnie z art. 37 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm., dalej jako „ustawa o prawach konsumenta”).
-
W przypadku niezrealizowania umowy przez Sprzedawcę, zarówno opłata za usługę rezerwacji, jak i dopłata za towar, podlegają zwrotowi w pełnej wysokości.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może: 8.1. przesłać pocztą na adres siedziby spółki tj. ECOMMIFY Sp. z o.o., ul. Jana I Jędrzeja Śniadeckich 20D/7, 35-006 Rzeszów lub 8.2. przesłać na adres e-mail: kontakt.pixready@gmail.com. Oświadczenia wysłane na inny adres lub inny adres e-mail nie zostaną rozpatrzone i zostaną zignorowane.
-
Prawo odstąpienia od umowy Kupujący może wykonać także za pomocą formularza, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
10.1. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia,
że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia
od umowy, i przyjął to do wiadomości;
10.2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy;
10.3. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb;
10.4. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu
lub mający krótki termin przydatności do użycia;
10.5. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10.6. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
towarami;
10.7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
10.8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy
lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
10.9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10.10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
10.11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
10.12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
10.13. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za
które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca
rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi
potwierdzenie wydania dokumentu umowy i potwierdzenia uzyskania albo
potwierdzenie zawarcia umowy na odległość;
10.14. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w
przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby
przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni
wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
-
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Klient ma obowiązek zwrócić Sprzedającemu Towar lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
-
Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru, która jest wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument, w znaczeniu przyjętym na potrzeby niniejszego Regulaminu (patrz: definicja „Konsumenta”).
§5
Ochrona Danych Osobowych
Administratorem danych osobowych jest ECOMMIFY Sp. z o.o. z siedzibą w
Rzeszowie, ul. Jana I Jędrzeja Śniadeckich 20D/7, 35-006 Rzeszów, wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS: 0001128963, NIP: 5170451595, REGON: 529722175, kapitał
zakładowy: 5.000,00 zł; tel. 453589368, kontakt.pixready@gmail.com.
Wszystkie zapisy dot. sposobu przetwarzania danych osobowych zostały określone w
Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://pixready.pl/privacy-policy
§6
Odpowiedzialność Sprzedającego za brak zgodności towaru z umową
1. Sprzedający odpowiada na zasadzie rękojmi, zgodnie z art. 558 § 1 oraz 560
Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedający ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności towaru
z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej
chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez
Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest
dłuższy.
3. W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedający ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym
zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata
od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi.
4. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
4.1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do
towarów z elementami cyfrowymi– również kompatybilność, interoperacyjność
i dostępność aktualizacji;
4.2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi,
o którym Konsument powiadomił Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia
umowy i który Sprzedający zaakceptował.
5. Ponadto, towar, aby został uznany za zgodny z umową musi:
5.1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z
uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub
dobrych praktyk;
5.2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i
bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi również
funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i
których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter
towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedającego, jego
poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności
w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że:
• nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie
mógł o nim wiedzieć, przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie
zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne
zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
• publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu
umowy;
• być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których
dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
• być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił
Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki
lub takiego wzoru.
6. Do towarów z elementami cyfrowymi postanowienia § 6 ust. 9, 10 i 16 stosuje się
odpowiednio.
7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w
zakresie, o którym mowa w ust. 5 i 6 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili
zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru
odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 5 i 6 powyżej, oraz
wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
8. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową wynikający
z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
8.1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedającego lub na jego
odpowiedzialność;
8.2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z
błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedającego lub osobę trzecią (w
przypadku towaru z elementami cyfrowymi).
9. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy bądź
wymiany.
10. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub
Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli
doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Sprzedającego. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno
naprawy, jak i wymiany, Sprzedający może odmówić doprowadzenia towaru do
zgodności z umową. W takim przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, o których mowa w ust. 14. Przy ocenie
nadmierności kosztów dla Sprzedającego uwzględnia się wszelkie okoliczności
sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość
towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta
powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
11. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie od chwili,
w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności
towaru z umową.
12. Koszty napraw lub wymiany towaru ponosi Sprzedający. Konsument jest
obowiązany udostępnić Sprzedającemu towar podlegający naprawie lub wymianie
w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt Sprzedającego.
13. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z
umową, Sprzedający demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu
naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
14. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy, jeżeli towar jest niezgodny z umową, gdy:
14.1. Sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
14.2. Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową;
14.3. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedający
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
14.4. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
14.5. z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w
jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru
zgodnego z umową. Zwrot należności powstałej wskutek skorzystania z prawa
obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni o dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
16. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar
Sprzedającemu na jego koszt Sprzedający zwraca cenę nie później niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
17. Wszelkie oświadczenia związane z wykonywaniem uprawnień z tytułu niezgodności
towaru z umową Konsument powinien wysłać na adres e-mail:
kontakt.pixready@gmail.com lub wysłać listem poleconym na adres
Sprzedającego.
18. Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej przesłania.
§ 7
Polityka wysyłki
1. Sklep oferuje dostawę towarów na terenie Polski za pośrednictwem kuriera, poczty
polskiej lub innych dostawców usług kurierskich.
2. Koszty wysyłki są zależne od wybranej metody dostawy, wagi i rozmiaru przesyłki
oraz miejsca dostawy. Szczegółowe informacje o kosztach dostawy są przedstawiane
Klientowi w trakcie składania zamówienia.
3. Dla zamówień przekraczających określoną wartość, Sprzedawca może oferować
darmową dostawę.
4. Czas realizacji zamówienia składa się z czasu przygotowania towaru do wysyłki oraz
czasu dostawy przez przewoźnika.
5. W przypadku gdy Klient zdecyduje się na zakup towaru w modelu sprzedaży
opisanym w §3 ust. 1 lit. a, zamówienia są realizowane w ciągu 24-48 godzin od
momentu złożenia i opłacenia zamówienia powiększonego o kwotę wysyłki.
6. W przypadku gdy Klient zdecyduje się na zakup towaru w ramach usługi dzielonej
opisanej w §3 ust. 1 lit. b i c wysyłka towaru następuje do 23go dnia miesiąca
następującego po miesiącu, w którym dokonano usługi rezerwacji po dopłaceniu
określonej kwoty pieniężnej odpowiadającej wartości produktu pomniejszonego o
opłacaną wcześniej rezerwację. Dopłatę, o której mowa powyżej Klient zobowiązany
jest dokonać do 23go dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano
usługi rezerwacji. Komunikat o planowanej dacie wysyłki jest również podawany
oddzielnie w komunikacie mailowym wysyłanym 15go dnia miesiąca w celu przypomnienia o terminie dopłaty (do 23go dnia miesiąca).
7. Po nadaniu przesyłki, Klient otrzymuje numer do śledzenia przesyłki, który umożliwia
monitorowanie statusu dostawy.
§ 8
Warunki dopłat w ramach usługi dzielonej
Produkty oferowane w sklepie mogą być objęte usługą dzieloną, której szczegóły określone zostały w §1 pkt 12 oraz §3 niniejszego regulaminu.
-
W ramach usługi dzielonej, po dokonaniu rezerwacji i zawarciu Umowy rezerwacji, Klient zobowiązany jest do uzupełnienia płatności celem zawarcia Umowy sprzedaży w terminie określonym w §7 ust. 6.
-
Kwota dopłaty zależy od wybranego produktu i jest każdorazowo ustalana zgodnie z poniższym zestawieniem:
|
Nazwa produktu |
Cena rezerwacji |
Dopłata do zakupu |
Cena całkowita |
|
Pixready |
139,99 zł |
250,00 zł |
389,99 |
-
Klient otrzymuje również informację o konieczności dopłaty drogą mailową, zgodnie z §7 ust. 6. Brak uzupełnienia dopłaty w terminie oznacza rezygnację z zawarcia Umowy sprzedaży.
-
Aktualne ceny rezerwacji mogą ulec zmianie i są wiążące w chwili zawarcia Umowy rezerwacji. Klient każdorazowo potwierdza ich znajomość poprzez akceptację regulaminu i warunków zakupu przed złożeniem zamówienia.
§ 9
Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
1. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana w
Sklepie Internetowym narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia,
moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę
chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Usługodawcę
o potencjalnym naruszeniu.
2. Usługodawca, powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne
działania mające na celu ustalenie istotnych okoliczności potencjalnego naruszenia i
w razie powstania takiej konieczności usuwa ze Sklepu Internetowego treści będące
przyczyną naruszenia.
§ 10
Zapisy końcowe
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pixready.pl, w tym teksty,
grafiki, logo, ikony, zdjęcia produktów, oraz wszelkie inne materiały, są własnością
Ecommify sp. Z o.o. i są chronione prawem autorskim oraz innymi prawami
własności intelektualnej. Kopiowanie, reprodukowanie, rozpowszechnianie, lub
wykorzystywanie jakichkolwiek materiałów bez wyraźnej zgody właściciela jest
zabronione.
2. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw
Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku
niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający
deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce
zakwestionowanego przepisu regulaminu.
3. Prawem właściwym dla Umowy jest prawo polskie, zgodnie z którym Umowa
powinna być wykonywana i interpretowana. Wybór polskiego prawa nie pozbawia
jednak Konsumenta ochrony zapewnianej mu przez przepisy, których nie można
wyłączyć w drodze umowy na mocy prawa państwa miejsca zamieszkania
Konsumenta.
4. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego na stronie
internetowej sklepu w zakładce „Regulamin”. W trakcie realizacji zamówienia oraz w
całym okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin
zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy
Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o
wyborze aktualnego jako obowiązującego.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie
przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym przede wszystkim przepisy
Kodeksu Cywilnego, Prawa Konsumenckiego, Ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Kwestie sporne, jeśli
Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego
przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może
również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub
pozasądowego rozwiązywania sporów, np. za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród
znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę
na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.
6. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo. 3
Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 13.11.2024